onsdag 26. mai 2010

Flytting til glede og besvær


Jeg er på flyttefot, og det har både positive og negative sider. Alle som har flyttet kan bekrefte at det er et h... herk, men denne gangen har jeg gått gjennom alt, sortert, kastet og gitt bort, og det gir en viss tilfredsstillelse å vite at gammelt stasj er borte for godt. Og ungene hadde det gøy når de deltok i en del av flytteprosessen. Noe som ikke er gøy, er å bryte opp fra den jobben jeg har hatt i snart 10 år. Har nå hatt min siste vakt der (i denne omgang, har bare permisjon), og det var med tungt hjerte jeg forlot de fantastiske ungdommene som bor der. Det er en hærlig gjeng, som jeg har hatt mange flotte, koselige og morsomme stunder sammen med. Jeg vet at jeg kommer til å savne dem sårt, samtidig som jeg er veldig spent på den nye jobben jeg skal inn i. Alt mitt verdslige gods er pakket, og leiligheta er tom og kald, og jeg ser fram til å komme meg i orden i Bodø. Det heter at "forandring fryder", men det er ikke noe å fryde seg over akkurat nå. Nå stinker det mest.

6 kommentarer:

sissel sa...

Så mange flotte sokker du har strikket, kjekke ting å ha det.
Kjenner igjen følelsen av det å flytte. Skal selv flytte fra huset vårt snart, men jeg klarer liksom ikke å begynne å pakke. Har ryddet litt på arbeidsrommet og gitt bort en god del hobbyting som aldri kommer til å bli brukt ja - mye en har egentlig ja.
Lykke til med flyttinga, og du skal se du/dere kommer til å storkose dere når dere kommer dere i orden i Bodø. (en fin plass det)

Moan sa...

Som jeg sier til mine barn: Savn er en god ting, da vet du at du er glad i de (du reiser fra).
Da vil du ha mange gode minner derfra, og huske det med glede.
Heller det en å hate det som pesten :-)
Lykke til med flytting og nytt arbeidssted.

Unknown sa...

Lykke til Marianne. Du kommer til å bli savnet på jobb, men det er forståelig at du vil prøve noe nytt. Blir rart å ikke ha deg der, men heldigvis finns det både telefon og nettmedier som det går an å nå deg på.
Mange klemmer fra meg. :0)

ditta sa...

Så det blir Bodøværing av deg? Si fra når du er kommet deg til ro så kan vi ta strikkecafè på hjerterommet:)

Hilsen Kjerstin

Veronika sa...

Å flytte er ikke så gøy nei, men innimellom skulle man ønske at man flyttet på seg litt oftere;) Godt å få ryddet opp litt i alt man har. Lykke til med flyttingen:)

Anonym sa...

Du kommer til å bli savna! Vi e gla i d <3