torsdag 4. september 2008

Elias-helg


Sist helg passet jeg Elias mens foreldrene var i Oslo på jobb-tur, og vi storkosa oss! Elias er verdens skjønneste lille gutt, men...

...han er ingen velvillig modell! Her gjorde jeg et forsøk på å få ham til å vise fram en av luene mammaen hans har strikket, men det gikk heller dårlig.

Og her er det jeg ville vise fram. Søstra mi strikket en av disse til gubben sin for noen år siden, og den har vært så populær at hun nå har strikket til hele familien (pluss i bryllupsgave til svoger/svigerinne tidligere i sommer). De er så flotte at de mått vises fram!

Og disse ungene kommer ikke til å fryse med det første! Det er tydelig at det er mange strikkere i familien, men flottest av alt er settene i sort som hun selv har strikket til ungene. Det skal sies at i tillegg til å være en dyktig jurist, driftig tobarnsmor, husmor og verdens beste søster, er hun også flink med pinnene (også heklekroken som jeg ikke har blitt venn med...) og hun har måttet assistere meg ved flere anledninger når det er montering og kanthekling som skal gjøres.

Og på slutten av helga kom Sara hjem etter å ha tilbragt helga sammen med besteforeldrene på hytta, og da satte hun seg ned med strikketøy! Hun er bare 4 1/2 år, men strikker selv, bare hun får hjelp i begynnelsen av pinnen.
 
 
 

Ingen kommentarer: